2008. április 15., kedd

"Véletlen" egybeesés

Biztosan mindenki járt már úgy legalább egyszer, hogy az általa kemény munkával elkészített házi feladatát, dolgozatát, prezentációját, szellemi produktumát valaki egyszerűen lenyúlta, és sajátjaként használta fel. Nos, pontosan ez történt velem is hétfő reggel...

Ültem a Global Issues nevezetű, világméretű kérdéseket feszegető órán, és vártam az elmúlást, jelesül annak a hátralévő másfél órának az elmúlását, amely egyetlen akadályként tornyosult hazamenetelem és délutáni ejtőzésem előtt. Már csak a prezentációk voltak hátra, minden héten bemutatkozik néhány ország, ezúttal Bulgária, az általam igencsak kedvelt Litvánia, és a már eléggé jól ismert Belgium.

A bolgárok kezdik a prezentációt, amíg készülődnek a powerpointtal, én a litvánokkal csevegek. Egyszerre csak felnézek a kivetítőre, majd rögtön padlód fogok, és belül robbanok, mint az atombomba. A nyitódia egy az egyben az én designom, amit az első féléves magyar prezihez terveztem. Minden ugyanaz, a legapróbb elemek is maximum átszínezve, a képek kicserélve, de a dolog egyértelmű.

A következő diák stílusa hasonló. Még csak arra sem vették a fáradtságot, hogy a "HISTORY" címfeliratot átszínezzék legalább, vagy más betűtípust adjanak neki. Nem. Minden ugyanaz, három napi munkám 15 perces átdolgozása.

Akkor már emlékeztem, hogy a szemeszter elején az egyik bolgár srác óra közben megkérdezte, megkaphatja-e a magyar prezentációt az előző félévből. Nem szívesen adtuk volna neki oda, de megfogadta: csak a struktúra miatt érdekelné a dolog. Nagy nehezen végül átmásoltuk, csak hogy hagyjon már békén végre minket. Ennek eredménye volt a hétfő délelőtti döbbenet.

A dolog tanúsága: jó szívből kissé visszavenni. A dolog következménye: újabb három nap, új design. Hiába, okos ember más kárából tanul, én meg minden jel szerint a sajátoméból...

5 megjegyzés:

Stimcsi írta...

Hú, bazzzze! Nem vagyok az a bosszúálló fajta, de hirtelen eszembe jutott pár ronda gondolat... De fő a békesség vagy mi. Amennyire ismerlek, meg a bejegyzésedből úgy látom, a bolgároknak nem kell aggódniuk a megtorlástól. Vagy tévedek? :) Na csak fel a fejjel, ez az eset azt is mutatta, mennyire tetszett nekik a munkád. Végülis... :S
Üdv:
Timi

Csikós Gábor írta...

Nem, eszem ágában sincs bármiféle megtorlás. Először is szeretnék tisztán látni az ügyben.

Az már most elég bizonyos, hogy csak egy személy tudott a dologról, aki kölcsönkérte. A többiek dolgoztak a saját részükön, még csak nem is látták előtte.

Most, ami azt az egyetlen gyereket illeti, legyen boldog vele, ha már saját ötlete nincsen. Én viszont egy dolgot megfogadtam: olyan prezit rakok össze most ehelyett, hogy oda fognak... :D

Szóval érted :)

Lilla írta...

Nos, miután kidobott ez a vacak, bocsánat, a fenomenális blogod :D újraírom, amit bepötyögtem 10 perc alatt:D

MONDTAM, HOGY NE ADD ODA A PREZIT!!!!!ÁÁÁÁÁÁ!!!

Na, de sebaj, eddig csak menekültem a bolgár elől, most már szembeszállok vele:D

ÉS IGEN, MIÉNK LESZ A LEGJOBB :D:D (Amúgy is a miénk lett volna:))

24-étől nagyszabású móka-kacagás lesz a suliban:) több napos:) :*

Szöllősi János írta...
Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.
Stimcsi írta...

Abban egy percig sem kételkedek, hogy a tiétek lesz a legjobb, de nagyon drukkolok azért! Ügyesek legyetek!!! ;)