2008. május 14., szerda

Újra "itthon"

Egész napos autózás, repülés, buszozás és vonatozás után este kilenckor szerencsésen megérkeztem Kortrijkba. Amint beléptem a szobámba, furcsa érzés fogott el: itt is otthon vagyok. Pedig alig egy hónap van már csak hátra, és vége...

Az út egyébként viszonylag nyugodtan telt. Rokas sokat aludt, azért kimerítették az elmúlt napok (meg a hajnalig tartó internetes csevegések nyilván), így hát több időm jutott olvasgatásra, töprengésre. Még a gépen elővettem Karinthy Ferenc Ősbemutatóját, a darabot, azt végeztem ki gyakorlatilag két-három óra alatt.

Hihetetlen, hogy ez a hetvenes években született dráma még ma is mennyire él. Nem vagyok jártas a színház világában, de valahogy így képzelem el egy vidéki teátrum működését napjainkban is. Persze azért a szereplők cserélődtek, a tanácselnök helyett most már a megyegyűlés elnökénél meg a polgámesternél kell róni a tiszteletköröket, de a lényeg, a dolog eszenciája azt hiszem, ma is ugyanaz. Persze a darabot nem játszák sehol évek óta...

Közben, ami az én hétköznapjaimat illeti, itt folytatódik a hajtás. Szerdán egy utazásra megyünk az egyik óra keretében, pontosan nem tudom ugyan, hogy hová, de alighanem nem is lényeges. Csütörtökön előadások, beadandók, este holland. Pénteken előadások, munka.

Ráadásul, egyre többek unszolására úgy döntöttem, hogy megírom az ERASMUS könyvet a sok vicces sztorival meg tapasztalattal, amit egy év alatt gyűjtöttem. A kezdeti elképzeléssel szemben azonban talán mégsem a naplóformát választom, mert nem akarok nagyon személyes vizekre evezni. A cím lehetne: MADE IN KORTRIJK - Erasmus útikönyv, vagy valami hasonló, ezen még gondolkoznom kell. Ha van javaslatotok, hozzászólásban szívesen veszem egyébként...

Nyilván a könyv kiadása megint egy másik történet lesz majd, megfelelő nyilvánosságot találni az írásnak, és kiadót, de ezen ráérek akkor gondolkozni, ha magával a könyvvel készen leszek.


Nincsenek megjegyzések: