2008. március 13., csütörtök

Belga élet, sörkóstoló...

Ma folytatódott a nagy hajtás kis belgiumi életünkben. Délelőtt a prezentáción dolgoztam, délután Doing Business In Belgium, este pedig sörkóstolás a HANTAL diákoknak.

Kétségtelenül túlterheltek minket egy kicsit ezekkel a prezentációkkal, tesztekkel és esti programokkal a héten. Nem sokkal hajnal egy után értünk csak haza a minap a sajtólátogatásról, reggel mégis korán neki kellett látni a Strategic Management prezentációnak. Szép lassan minden csapattag elküldte már a saját részét, így összeraktam az egész előadást, szépen egységbe kovácsoltam a kilenc különféle mondanivalót, megterveztem a design-t, és hasonlók. Mindezzel el is telt a délelőtt, rohanhattam órára sürgve-forgva...

Ráadásul Doing Business In Belgium előadás volt ma, ami ugyan tömör, és sok is egy napra a négy óra, mégis érdekes. Odahaza megjelent cikkekben olvastam például, hogy Belgium után mi fizetjük a legtöbb adót és járulékot az OECD országok közül. A mai órán tanultak alapján talán érdemes megvilágítani, hogy mit kapnak ezért cserébe a belgák. (Azt, hogy mi mit kapunk, gondolom nem kell fejtegetni...)

Egyszeri juttatás gyermek születésekor:

* Első gyermek: 1084,79 euro ( 276 621 Ft)
* Második és minden további gyermek esetén:
807,13 euro ( 205 818 Ft)

Családi pótlék:

* Egy gyermek 39,97 euro/hó (10 200 Ft)
* Két gyermek 185,4 euro/hó (47 277 Ft)
* Három gyermek 402,53 euro/hó (102 645 Ft)

Nyugdíj minimum:

* házas 996 euro/hó (253 993 Ft)
* egyedülálló 754 euro/hó (192 270 Ft)

Emellett a fizetendő adó is függ a családi állapottól, valamint a gyermekek számától, vagyis itt létezik és működik a családi adókedvezmény intézménye. Otthon bezzeg... Never mind...

Lényeg a lényeg, a sok adattal és könyvelési feladattal szépen el is telt a délután. Ötkor gyorsan hazarohantam, dolgoztam még egy kicsit a prezentáción, majd irány vissza a KATHO-ra, mert 20.30-tól sorkóstoló estét tartottak a nemzetközi tanárok részvételével. Ittunk négyféle flamand és kétféle vallon sörből, a végére egy-két csaj egészen szépen nézett ki. Na de hát egyszer van ilyen egy évben...

A többiek közül sokan még továbbmentek a Midnight Swimmingre, ahol további ingyen sör és fürdőzés várta őket. Én inkább hazajöttem, és az ágyba beesés mesterszintű elsajátításával foglalkoztam...

...na jah, kérem, hosszú volt a nap.

Nincsenek megjegyzések: