2008. március 20., csütörtök

A litván project

Korábban még nem tettem róla említést, de a dolgok előrehaladtával azt hiszem, nem kiabálom el, ha itt is írok róla: augusztus 17-23 között egy nemzetközi projecten vehetek részt Litvániában. A program a hivatalos kiírás szerint kulturális, gazdasági, ökológiai témákat érint, ennél azonban egy kicsivel többről van szó.

A dolog úgy kezdődött, hogy Vytas odajött hozzám hétfőn Global Issues közben azzal a hírrel, hogy az egyik barátja programot szervez Litvániában augusztus közepén, és szeretne minél több partnert bevonni, így magyarokat is. A dologról akkor még csak keveset tudtam: a repülőjegy 70%-át, míg a kinntartózkodás költségeit teljes mértékben fedezik.

Később kapcsolatba léptem Migle-vel, ő a szervező. Átküldte nekem a project részletes leírását, ennek egy részét angolul most közlöm. A teljesség igénye nélkül az alábbiakra számíthatunk:

  • Discussion on natural forms and impact of global warming to regions like Pamarys
  • Presentations of national crafts and discussion on their relevance in the modern world
  • Sessions with local crafts masters (bread-baking, fishing and fish smoking, wood-processing)
  • Photo and/or painting session in the Pamarys lowlands
  • Bike tour to Rusnė bird ringing station
  • Evening European cinema sessions for Kintai community
  • Closing concert and visiting in Klaipėda city
Ezek után elkezdtem szervezni a csapatot. Zolit úgy tűnik, érdekelné a dolog, Lilla is jönne szerintem. Otthonról megkerestem Nikit, és még gondolkodom Janikán. Utóbbin már csak azért is, mert az utazás remek lehetőséget teremtene egy dokumentumfilm készítésére. A téma adott, bár egyelőre nem szeretnék még itt hosszabban értekezni róla.

A dolog tehát jelenleg is szervezés alatt áll, úgyhogy van egy kis plusz munka, ha éppen nem lenne még elég tennivalóm. :)

Nincsenek megjegyzések: