2008. március 16., vasárnap

Šeštadienį...

A fenti cím földi nyelven azt jelenti: szombaton. Az igazat megvallva nem sok, a világot előrevivő dolog történt. Lustálkodtam, ebédet főztem, litvánt látogattam, pályázatot írtam, végezetül pedig Rokas javaslatára sörözgetéssel zártuk az estét. Gera mintis... (Remek ötlet)

Kissé belebocsátkozva a részletekbe, az úgy volt, hogy délelőtt nem csináltam semmit. A mögöttem hagyott húzós hét és kialvatlanság következtében majdnem 14 órán keresztül húztam a lóbőrt. Dél körül aztán végleg kikászálódtam az ágyból, és ebédet keztem készíteni. Az alapötlet Spagetti Bolognese volt, egy egyszerű, boltban is kapható szósszal elkészítve, amit én hasznosnak találtam némi gombával megbolondítani. Meg kell mondjam, remekül sikerült. Két személyre főztem persze most is, Jurga is azt mondta, hogy ízlett neki, és még életben van, szóval azt hiszem, nem lehetett olyan rossz.

Délután Skype-on lógtam éppen, amikor bejelentkezett Rokas. Megemlítette, hogy sétálni mennek, és hogy tartsak velük. Rögtön rákérdeztem, hogy mi ez a királyi többes, mire kiderült: megérkezett a barátnője, Snaige. Aranyos kiscsaj, bár még kicsit fiatal, tizenhat éves. Csak litvánul folyik a társalgás, részükről semmi angol, vagy nagyon minimális. És csodák csodája: aš suprantu. (Értem.)

Bejártuk a suli környékét, felmentünk hozzájuk kajálni, majd hazaugrottunk, mert határidőre meg kellett írjak egy költségtérítéses pályázatot otthonra. Miután elküldtem e-mailben, irány a GB, Rokas sörözni akart mindenáron. Vásárlás után irány a közeli park, kellemes idő, este. Utána még vissza hozzájuk, vacsora, beszélgetés, és a meglepetés: egyre többet és többet értek meg.

A kiscsaj három hétig marad, a végére biztosan belejövök a litván társalgásba én is... :)

Nincsenek megjegyzések: